Instituce / autor: | GŘ HZS ČR, Ministerstvo vnitra ČR |
Datum zveřejnění: | 21.8.2020 |
Registrační číslo: | 73 |
Klíčová slova: | krizové řízení, krizový plán, obec s rozšířenou působností |
Metodika zpracování krizových plánů podle § 15 až 16 nařízení vlády č. 462/2000 Sb., k provedení § 27 odst. 8 a § 28 odst. 5 zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „metodika“) stanoví obsahové vymezení náležitostí a další podrobnosti související se zpracováním krizového plánu ministerstva, jiného ústředního správního úřadu, České národní banky a jiného státního orgánu, jemuž krizový zákon ukládá povinnost zpracovat krizový plán (dále jen „krizový plán správního úřadu“), krizového plánu kraje a krizového plánu obce s rozšířenou působností.
Metodika slouží k zajištění jednotného postupu zpracování krizových plánů správních úřadů, krizových plánů krajů a krizových plánů obcí s rozšířenou působností a je považována za pomůcku krizového řízení.
Krizový plán správního úřadu, krizový plán kraje a krizový plán obce s rozšířenou působností je základním plánovacím dokumentem obsahujícím souhrn krizových opatření a postupů k řešení krizových situací. Jeho účelem je vytvořit podmínky pro zajištění připravenosti na krizové situace a jejich řešení pro orgány krizového řízení a další dotčené subjekty.
Krizová opatření uvedená v krizovém plánu správního úřadu, krizovém plánu kraje a krizovém plánu obce s rozšířenou působností slouží pouze pro řešení krizové situace a jejich realizace je podmíněna vyhlášením některého z krizových stavů.
Při zpracování krizového plánu obce s rozšířenou působností se vychází z krizového plánu kraje.