Strategický plán rozvoje obce Hůrky má za cíl sjednocení dílčích plánů a vizí obce do jednoho dokumentu tak, aby vznikl jednotný a podrobný plán rozvoje obce v různých oblastech jejího působení. Dokument také obsahuje představení obce jako takové pro případné návštěvníky a nové obyvatele obce, proto také obsahuje materiály týkající se obyvatelstva obce, technické infrastruktury, dopravy, vybavenosti a služeb, životního prostředí a místní správy.
Hůrky leží v brdských lesích 10km od Rokycan v Plzeňském kraji, cca 26 km od centra Plzně a 80 kilometrů od centra hlavního města Praha. Katastr obce má rozlohu 1 205 ha, žije zde 223 obyvatel (údaj k 1.11.2020). Kolem obce se tyčí vrcholy Žďár (627 m nad m.), Trhoň (622 m nad m.), Bílá skála 612 m nad m.) či Bábovka (601 m nad m.). Hůrky jsou obklopeny zejména lesy a loukami, vyjmečně poli s intenzivním zemědělstvím.
Skrze Hůrky teče Hůrecký potok, který je napájen řadou menších potoků přitékajících z Brd. V katastru obce je jeden rybník a jedna hasičská nádrž, využívány jsou i ke koupání. Součástí katastru obce je tzv. chatová oblast s přibližně 126 nemovitostmi s evidenčním číslem, zatímco nemovitostí s číslem popisným je 105. Založení obce Hůrky spadá do období let 1325-1349, z této doby je údajně zmínka o vsi z roku 1379, tehdy zmiňované jako villa Horka. Tereziánský katastr z druhé poloviny 18.století mluví o devíti usedlostech a kováři. Samostatnou obcí byly Hůrky v letech 1850-1869. Následovalo připojení ke Svojkovicím a posléze byla obnovena činnost obecního úřadu. Ten byl v roce 1945 nahrazen Místním národním výborem a obec se přičlenila k Místnímu národnímu výboru Volduch. Místní národní výbor Hůrky byl znovu obnoven v roce 1967. Současný obecní úřad pracuje od 24. listopadu 1990.
V Obci Hůrky žilo k 1.11.2020 223 obyvatel. Průměrný věk obyvatel je 46 let.
Věková struktura obyvatelstva je následující:
● 0 až 17 let: 39 osob ● 18 až 39 let: 51 osob
● 40 až 59 let: 58 osob
● 60 až 69 let: 34 osob
● nad 70 let: 41 osob
Poměr mužů a žen je vyrovnaný (110 mužů a 113 žen), muži jsou v průměru o cca rok starší než ženy, které se dožívají delšího věku než muži tak, jak je to obyvklé v ČR. Z dostupných dat lze vyvodit, že v Hůrkách lidé rychleji ubývají než-li se rodí. Během dalších 20 let lze předpokládat úmrtí 50 osob, zatímco narození lze očekávat u 40 osob.
V Hůrkách působí tři spolky složené především z občanů obce:
● SDH-Sbor dobrovolných hasičů Hůrky
● TJ Sokol (s oddíly stolního tenisu a rybářů)
● Spolek divadelních ochotníků Hůrky
Obec spolkovou činnost každoročně podporuje skrze finanční dary v celkové souhrnné výši 50 000 až 100 000 korun a zároveň jim umožňuje bezplatně využívat prostory Spolkového domu, automobil v majetku obce či klubovnu na hřišti u rybníka. Obecní úřad, velmi často v úzké spolupráci s výše zmíněnými spolky, organizuje každý rok řadu akcí pro občany i blízkou veřejnost. Jedná se o taneční zábavy, setkání v době adventu, úklid okolí Hůrek a podobně. V roce 2019 uspořádal obecní úřad oslavu 640 let od založení obce.
V Hůrkách není dle dostupných dat zastoupena ve větší míře žádná etnická/národnostní menšina, nevyskytují se zde závažnější sociálně patologické jevy, ani zde není zvýšený nápad trestné činnosti.
Obecní úřad informuje o dění v obci pomocí svých stránek www.hurkyurokycan.cz, facebookové stránky https://www.facebook.com/HurkyuRokycan nebo pomocí nově vybudovaného obecního rozhlasu.
V Hůrkách nepůsobí žádný podnik, který by zaměstnával více lidí. V Hůrkách bydlí řada podnikatelů (OSVČ) s různým zaměřením (automechanik, pokrývač, elektrikář, zemědělec, lesní dělník či autoškola apod.). Obyvatelé Hůrek v produktivním věku tedy v drtivé většině za prací cestují mimo obec. Jedinou vyjímku je možné vidět v podobě Krčmy u Fabiána, která naopak zaměstnává lidi přijíždějící do obce za prací, případně Jednotu Rokycany, která v Hůrkách pronajímá OSVČ menší prodejnu, provozovanou tři dny v týdnu na celkem 6 hodin. Provozovatelé Krčmy u Fabiána jsou obecním úřadem podporováni skrze nízké (v době pandemie onemocnění COVID 19 dokonce nulové) nájemné.
Obecní úřad Hůrky zaměstnává 3 až 10 osob z řad obyvatel (formou dohody o provedení práce) na výkon práce ve prospěch obce - jedná se o drobnou práci na území obce, jako je například údržba zeleně,hřbitova, práce v lese, natírání různých ploch apod.
Hůrky lze považovat za vemi atraktivní místo pro bydlení či pro turismus, pokud navštěvník očekává pouze velmi skromnou občanskou vybavenost a vyhledává spíše klidné prostředí, čerstvý vzduch a neznečištěnou přírodu.
Pitnou vodu získávají Hůrky z vlastního prameniště. Voda je velmi kvalitní, její přítok je stálý a nekolísavý. V roce 2020 a 2021 obecní úřad bude zpracovávat hydrogeologický posudek o vydatnosti pramene, který by měl naznačit, jaký je možný územní rozvoj obce. Současná kapacita je plně dostačující, z přebytků pramene je napájen Hůrecký potok či hasičská nádrž. Na vodovodní řad je napojen vodojem, ze kterého pak samospádem jde voda ke koncovým uživatelům. U domů, které jsou ve stejné nadmořské výšce jako je vodojem, je problém s tlakem vody do druhé patra, což si obyvatelé případně řeší svépomocí lokálním čerpadlem. Vodovod byl rekonstruován v roce 2004.
Hůrky nemají kanalizaci, ani obecní ČOV. Hůrky mají povrchovou kanalizaci, kam jde voda z lokálních ČOV nebo jímek. Pravidelně je dělán firmou VHS Radnice s.r.o. rozbor odpadních vod a na všech 4 výpustích jsou výsledky z pravidla v pořádku. Obec Hůrky má rozvody plynu po celé obci. Z dostupných zdrojů lze vyvodit, že míra napojení je cca 80%.
Elektrická rozvodná síť je vedena vzduchem a je dostačující. Vzhledem k povětrnostním podmínkám a zalesnění okolního terénu dochází k výpadkům dodávky elektrického proudu vlivem polomů či větví na elektrické vedení.
Hůrky mají dvě místa pro sběr tříděného odpadu, včetně sběrné nádoby pro tuky. Sběr biodopadu zajištuje obec pomocí externího dodavatele kontejneru s tím, že občané mohou každý týden dle harmonogramu celkově 6 hodin měsíčně přivážet svůj biodopad do kontejneru, který je po naplnění vyvážen. Kovy je možné nosit v tentýž čas jako biodpad na sběrné místo na zahradě Spolkového domu, kde je i kontejner na biodpad. Dvakrát do roka obec zajištuje také svoz nebezpečného odpadu, sběrné místo je před obecním úřadem. Ostatní odpad musejí občané odvážet svépomocí na skládku firmy Rumpold v Němčičkách, cca 14 km. od Hůrek.
Nejzásadnější komunikací je komunikace č. 2341 propojující obec s ostatními obcemi (Dobřív, Svojkovice, Holoubkov). Hůrky jsou vzdáleny 8 km od nájezdu na dálnici D5. V Hůrkách není železniční doprava,nejbližší zastávka je v obci Svojkovice cca 3 km.
Autobusová doprava je zajišťována firmou POVED s.r.o. - organizátorem veřejné dopravy v Plzeňském kraji, zaměřená na děti dojíždějící do škol a ze škol případně na pracují v dopoledním směnném provozu. Zastávky autobusu jsou v Hůrkách tři (dvě v intravilánu obce - na návsi a v dolní části obce na komunikaci č 2341. - a jedna mimo obec na komunikci 2341 směrem do Dobříva). Celkově do obce autobus přijíždí do obce 9krát, provoz se liší v době školních prázdnin a mimo toto období. Obec autobusovou dopravu dotuje každoročně částkou cca 12 tis. korun.
Technický stav komunikací v obci je v současnosti dobrý, každý rok se dělají lokální opravy poškozených částí silnic. Jedinou problematickou komunikací je cesta kolem domu č.p. 19, která patří soukromým osobám a není vyasfaltována. Jednou z možností je tuto komunikaci koupit, její majitelé ji ale v současnosti prodat nechtějí.
Katastrem obce prochází cyklostezka č. 3 (Praha - Plzeň - Regensburg – Mnichov) a č. 2157 a od Hůrek je vzdálená cca. 2,5 km. od centra obce.
Parkování občané Hůrek řeší parkováním na vlastním pozemku, nebo parkováním podél plotů kolem svých nemovitosti, na pozemcích obce. Parkovací místa (celkem 5 míst) vznikla v roce 2018 při vytvoření nové komunikace do Obytné zóny Hůrky v Dolíkách. Zimní údržba je řešena obcí objednáváním externího dodavatele, který v případě sněhové pokrývky na komunikacích tuto pokrývku shrne na kraj komunikace. Jinak si obec zajištuje posyp komunikací sama a to pouze pevnou hmotou, nikoliv solením a nádoby s posypovou hmotou jsou volně k dispozici rozmístěné po obci.
V Hůrkách je velmi nekvalitní telefonní signál. V roce 2019 sice byl postaven vysílač, patří ale pouze firmě Vodafone. Ostatní operátoři mají v Hůrkách signál velice slabý, nebo žádný.
V obci Hůrky je velice nízká občanská vybavenost. V obci není lékař ani poskytovatel sociálních služeb. V Hůrkách není ani škola (objekt školy byl přestavěn na byty v majetku obce), v případě potřeby zásahu záchranné služby je její dojezd mezi 10 až 20 minutami. Na druhou stranu je v majetku obce tzv. Spolkový dům, kde je Krčma u Fabiána se salonkem, dvěma bowlingovými drahami, terasou a taneční/divadelní sál s podiem a zázemím pro akce o počtu až 200 osob. Tyto prostory využívají spolky pro svoji činnost (Sokol - stolní tenis, divadlo), mohou si je pronajmout občané i osoby nebydlící v Hůrkách.
V obci nejsou žádné oficiální kulturní památky, historickou hodnotu má jedna z chat v chatové oblasti či křížek (boží muka) v centru obce.
V budově obecního úřadu je jednou týdně na 1 hodinu otevřena veřejná knihovna.
Sál Spolkového domu je možné využívat pro sportovní činnost, tělocvična v Hůrkách není. Mezi centrální částí obce a chatovou oblastí je tzv. hřiště na házenou se zázemím pro sportovce. Tento "areál" má na starosti TJ Sokol Hůrky, který zde organizuje různá sportovní i společenská setkání. Z hlediska volného času vzniklo v prostorách u hasičské nádrže zázemí pro trávení volného času - v roce 2018 a 2019 zde bylo vytvořeno menší dětské hřiště, altán, ohniště, lavičky a stůl a v nádrži se lze na vlastní nebezpečí koupat v čisté vodě, která je z vodovodního řadu. U nádrže je prostor pro cvičení či soutěže hasičů a v předchozích letech byl tento prostor využíván Sborem dobrovolných hasičů Hůrky k tréninkům a orgranizováním soutěží v požárním sportu. V současné době trpí družstva požárního sportu generačním problémem a hasičský sport se v Hůrkách již neorganizuje.
Životní prostředí v obci Hůrky je jednoznačně silnou stránkou. V obci je čistý vzduch, podzemní a podpovrchová voda je čistá, není zde hluk ani prach a v Hůrkách ani v okolí Hůrek není a nevzniká nic, co by mohlo prostředí v Hůrkách ohrozit. Jediným problémem může být kůrovcová kalamita, která podle současného odhadu (rok 2020) může znamenat vymření jehličnatých stromů (zejména smrků a borovic) v řádu 5 až 10 let.
Obecní úřad a kompetence obce
Obecní úřad Hůrky (typ obecního úřadu: Obec) nevykonává pro jiné obce žádnou správní činnost. Obec má ve volebním období 7 zastupitelů, z toho uvolněnou starostku a neuvolněného místostarostu . Obec nevyužívá obecně prospěšných prací, zřizuje ale jednotku sboru dobrovolných hasičů obce.
Hospodaření a majetek obce
Obec v letech 2015-2017 hospodařila s přebytkem a v letech 2018-2019 tento přebytek z části použila na finanční ztrátu. Bylo investováno do oprav infrastruktury obce.
V letech 2016-2020 měla obec schváleny nenárokové dotace ve výši 1 343 158 ,-Kč z nichž využila 1 313 758,- Kč.
K 4.12.2020 činí finanční majetek obce 3 290 113,2 Kč, obec má ale také nemovitý majetek:
Obec vlastní cca 128 hektarů lesa, zejména s jehličnatým porostem ohroženým kůrovcovou kalamitou.
Celkem činí účetní hodnota v majetku obce po odpisech 73 292 260,- Kč.
Příjmy z vlastní hospodářské činnosti jsou složeny z příjmů z prodeje pitné vody a dřeva z vlastního lesa.
Bezpečnost
Obec má pro ochranu občanů a majetku schválený povodňový plán, průběžně jsou obnovovány ochranné stoky odvádějící vody z lesního porostu nad obcí. JSDH je napojeno na HZS Rokycany a občané jsou v případě nebezpečí varování sirénou HZS Plzeňského kraje a místním rozhlasem. Od roku 2020 je možnost propojení díky aplikaci do chytrých telefonů s webem registrovaným občanům. V obci není registrována žádná trestná činnost, proto se zde nedělají žádná opatření na podporu bezpečnosti a prevence kriminality.
Vnější vztahy a vazby
Obec Hůrky je součástí spolku POLYGON, zájmovým sdružením měst a obcí okresu Rokycany pro zneškodňování tuhých komunálních odpadů, SVOL ČR a SMO ČR.
Obec neměla v předchozích letech zpracovaný dokument Program rozvoje obce. V roce 2019 vznikl pouze dokument Cíle pro obec Hůrky, který stanovil cíle na další 4 roky pro zastupitelstvo, zejména z hlediska investic, kultury a rozvoje. tento dokument zastupitelstvo neschvalovalo, ale deklarovalo tím své záměry na volební období.
Zásadním limitem pro rozvoj obce jsou disponibilní finanční prostředky, ačkoliv obec hospodaří s rozpočty, jejichž schodek je vždy možné uhradit z přebytků finančních prostředků z minulých let. Obec má jeden úvěr, který bude během dvou let doplacen a nejde o částku, která by obec výrazně limitovala ve své činnosti.
Zřejmým limitem je absence Územního plánu, který by zachycoval možný rozvoj obce v řádu 5ti až 10 let. Obec má pouze vymezení zastavěného území, ve kterém jsou nedostatky.
Hůrky jsou otevřenou obcí, která umožňuje svým občanům poklidné a zdravé bydlení a návštěvníkům kvalitní využití volného času. Hůrky jsou řízeny odpovědně, odvážně a dlouhodobě udržitelně. V Hůrkách se rodí děti, které zde chtějí vyrůst i trávit svůj produktivní věk, Hůrky se umí postarat i o své seniory a podpořit jejich poklidné stárnutí.
Cíl : „Vytvoření malé vodní víceúčelové nádrže”
Obec je obklopena hustým lesním porostem, kterému zejména v letních měsících hrozí riziko požáru. Cílem je vytvořit další malou vodní plochu jako zásobárnu vody pro hasiče, jako podporu ekosystému a zadržování vody v krajině a zároveň může vzniknout další místo pro relaxování a odpočinek.
Opatření : „Příprava projektové dokumentace” Od roku 2019 vzniká projektová dokumentace na vytvoření malé vodní nádrže v lokalitě Dolíky. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„projekční činnost” |
2020 - 2020 | 100 | Vlastní | |
Opatření : „Zajištění financování z dotace” Odhadované náklady jsou cca 1 milion korun, obec bude muset financovat investici z dotace. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„podání žádosti o dotaci” |
2021 - 2023 | 0 | Vlastní | |
Opatření : „Realizace stavby a kolaudace” Po zajištění financování vybrat zkušeného dodavatele tohoto typu staveb a dohlédnout na vytvoření stavby v souladu s požadavky mj. stavebního úřadu. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„stavba nádrže” |
2022 - 2023 | 1000 | Vlastní + externí | |
Cíl : „Chodník ke hřbitovu”
Hřbitov je vzdálený od centra obce 1.3 km. úsek vedoucí z poloviny této vzdálenosti ke hřbitovu je úsekem, kde musí návštěvníci hřbitova jít pěšky po silnici, která nemá chodník a jen velmi úzkou krajnici. Zároveň je na této části úseku zástavba a právě zde by bylo vhodné vytvořit, zejména z bezpečnostních důvodů, chodník, případně parkovací stání.
Opatření : „Převedení pozemků do majetku obce” Část pozemků, které nejsou v majetku obce a jsou nezbytné pro naplnění cíle, je potřeba získat do majetku obce. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Jednání o převedení pozemků do majetku obce s úřadem Plzeňského kraje nebo nákup pozemků od soukromých majitelů” |
2021 - 2022 | 500 | Vlastní | |
Opatření : „Zajištění projektové dokumentace, stavebního povolení a financování” Obec vybere dodavatele projektové dokumentace a v nejlepším případě podá žádost o dotaci (úřad Plzeňského kraje, MMR ČR apod.) na financování stavby chodníku. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„projekční činnost a zajištění dotace” |
2021 - 2022 | 130 | Vlastní | |
Opatření : „Zajištění realizace stavby” Skrze výběrové řízení zajistit vhodného dodavatele stavby a stavbu realizovat v souladu se zákony a normami ČR. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„stavba chodníku” |
2023 - 2024 | 1500 | Vlastní + externí | |
Opatření : „Kolaudace stavby” |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„kolaudace stavby a vypořádání případných připomínek” |
2023 - 2024 | 0 | Vlastní | |
Cíl : „Dostavba spolkového domu”
Obec by měla dostavit nedokončené části spolkového domu tak, aby je mohla komerčně využívat.
Opatření : „Rozhodnutí o dalším využití spolkového domu” Zastupitelé obce i občané budou diskutovat o možnostech využití spolkového domu a zastupitelé rozhodnou, za jakým účelem stavbu dokončit a vytvoření podnikatelského plánu. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Diskuze zastupitelů a občanů” |
2022 - 2022 | 0 | Vlastní | |
Opatření : „Vytvoření projektové dokumentace na dostavbu Spolkového domu” Obec nechá vytvořit projektovou stavební dokumentaci a rozpočet realizace stavby. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„projekční činnost” |
2023 - 2024 | 500 | Vlastní + externí | |
Opatření : „Zajištění financování stavby” Obec skrze dotaci či investičního partnera zajistí finanční prostředky pro dostavbu. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„získání dotace nebo investora” |
2023 - 2024 | 0 | Vlastní | |
Opatření : „Výběr dodavatele stavby” Obec transparentně vybere dodavatele stavebních prací. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„soutěž dodavatele stavby” |
2024 - 2025 | 0 | Vlastní | |
Opatření : „Realizace dostavby a kolaudace” Spolkový dům bude dokončen a kolaudován. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„dostavba objektu” |
2024 - 2025 | 15000 | Vlastní + externí | |
Cíl : „Územní plán”
Obec vytvoří do roku 2023 územní plán, který umožní rozvoj obce zejména z hlediska bydlení
Opatření : „Příprava územního plánu - výběr dodavatele dokumentace a úředního dohledu” Obec musí zasmluvnit dodavatele projektové části a pracovníka stavebního odboru MěÚ Rokycany nebo tzv. létající pořizovatele za úplatu. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„projekční činnost” |
2020 - 2021 | 0 | Vlastní | |
Opatření : „Příprava územního plánu - diskuze zastupitelstva a občanů/majitelů nemovitostí” Obec vytvoří dostatečný a transparentní prostor, ve kterém mohou všichni občané Hůrek a majitelé nemovitostí vznést své požadavky a námitky na Územní plán obce, resp. územní rozvoj obce. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„jednání o podobě ÚP” |
2021 - 2021 | 350 | Vlastní | |
Opatření : „Schválení územního plánu” Územní plán musí být schválen do června 2023. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„vypořádání všech připomínek a vydání ÚP” |
2023 - 2023 | 0 | Vlastní | |
Cíl : „Rekonstrukce nebo výstavba Obecního úřadu s knihovnou”
Současný obecní úřad je v havarijním stavu a je potřeba současný úřad rekonstruovat tak, aby odpovídal požadavkům - vytvořit sociální zařízení, bezbariérový přístup i místa na uskladnění vybavení a místo pro setkávání zastupitelů či spolků působících v obci.
Opatření : „Vytvoření projektové dokumentace a požádání o stavební povolení.” Obec ve spolupráci s projektantem vytvoří stavební dokumentaci a požádá o stavební povolení. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„projekční činnost” |
2020 - 2020 | 100 | Vlastní | |
Opatření : „Zajištění finančních prostředků z dotace ze státního rozpočtu a zajištění kofinancování dotace” Obec podá žádost o dotaci a zajistí kofinancování stavby formou úvěru, nebo investice z finančních rezerv obce. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„žádost o dotaci a zajištění kofinancování formou úvěru” |
2020 - 2021 | 0 | Vlastní | |
Opatření : „Výběr dodavatele stavby” Obec transparentně vybere dodavatele stavby. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„veřejná soutěž” |
2021 - 2021 | 0 | Vlastní | |
Opatření : „Realizace stavby a kolaudace” Stavba bude realizována dle projektové dokumentace a bude kolaudována. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„rekonstrukce OÚ” |
2021 - 2022 | 7000 | Vlastní + externí | |
Opatření : „Vyúčtování dotace” Obec získanou dotaci vyúčtuje tak, aby získala všechny disponibilní prostředky z dotace. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„vypořádání dotace” |
2022 - 2023 | 0 | Vlastní | |
Opatření : „Zahájení činnosti Obecního úřadu v nové stavbě, včetně zajištění pokračování činnosti obecní knihovny.” Obecní úřad se nastěhuje zpět do zrekonstruované stavby, obnoví činnost knihovny a vytvoří systém pro sdílení prostor ve stavbě se zájemci o možnost setkávání. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„slavnostní otevření OÚ a nastavení pravidel sdílení neúředních částí budovy” |
2022 - 2023 | 0 | Vlastní | |
Cíl : „Výměna osvětlení”
Obec je osvětlena starými, nevýkonnými a nešetrnými pouličními lampami na starých betonových sloupech, které je potřeba nahradit úspornějším a efektivnějším veřejným osvětlením. Výměna může probíhat postupně dle příjmů obce, nejméně však 10 LED svítidel za rok, celkově je potřeba vyměnit cca 30 LED svítidel a zvážit instalaci dalších sloupů a lamp.
Opatření : „Nákup nových LED svítidel a jejich montáž na stávající nebo nové sloupy” Každý rok nakoupí obec minimálně 10 nových LED svítidel tak, aby byla výměna kompletní do konce roku 2023. Obec bude financovat nákup ze svých prostředků, případně z dotace. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„nákup a montáž osvětlení” |
2021 - 2023 | 250 | Vlastní + externí | |
V odhadované ceně je zahrnut pouze nákup a instalace osvětlení (lamp). |
Opatření : „Výměna sloupů pro osvětlení (a obecní rozhlas)” Obec nakoupí nové sloupy pro osvětlení a obecní rozhlas, ideálně ve spolupráci s firmou ČEZ tak, aby firma ČZ uložila elektrické vedení tzv. "pod zem" |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„nákup a instalace nových sloupů” |
2021 - 2024 | 200 | ||
Náklady jsou uvedené zá nákup a instalaci nových sloupů a instalaci již zakoupených LED svítidel. |
Cíl : „Oprava pozemní komunikace na pozemcích v soukromém vlastnictví”
Na pozemcích p.č. 8 a p.č. 763 je pozemní místní komunikace spojující obec zejména s chatovou oblastí, ale i s obecním rybníkem, lesy v majetku obce nebo hřištěm. Cílem je předmětné části pozemků od soukromníků získat do vlastnictví obce a komunikaci opravit, nebo se s vlastníky domluvit na jiném efektivním způsobu řešení.
Opatření : „Jednání s majiteli pozemků o možnosti výkupu” Zastupitelé obce vstoupí do jednání s majiteli dotčených pozemků a budou usilovat o dohodu a vyřešení situace s komunikací. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„jednání s majiteli o možnostech prodeje a ceně” |
2021 - 2022 | 0 | Vlastní | |
Opatření : „Výkup pozemků” V případě dohody o odprodej pozemků obec pozemky za vyjednanou cenu odkoupí. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„zaměření a nákup předmětných částí pozemků” |
2022 - 2022 | Vlastní | ||
Náklady na výkup pozemků nelze specifikovat, budou výsledkem případného jednání. |
Opatření : „Příprava projektu na opravu komunikace, zajištění financování i dodavatele stavby.” V případě potřeby dle zákona obec připraví projektovou dokumentaci, vybere dodavatele, zajistí povolení ke stavbě a zrealizuje stavbu asfaltové komunikace "do chat". |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„projekční činnost, realizace stavby” |
2022 - 2024 | 600 | Vlastní + externí | |
Cíl : „Oprava zastřešení terasy Spolkového domu”
Terasa Spolkového domu má zastřešení, které je příliš krátké na to, aby zabránilo dešti či paprskům světla dopadat na místa určená pro sezení na terase. Povrch terasy je tak degradován deštěm, musel být v roce 2020 nákladně vyměněn a situace se může opakovat. Cílem je prodloužit zastřešení terasy s přesahem terasy.
Opatření : „Příprava projektové dokumentace” |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„projekční činnost” |
2021 - 2022 | 30 | Vlastní | |
Opatření : „Získání stavebního povolení a dodavatele stavby” Obec úspěšně podá žádost o stavební povolení a vysoutěží dodavatele stavby. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„jednání o vydání stavebního povolení a soutěž dodavatale stavby” |
2022 - 2022 | 0 | Vlastní | |
Opatření : „Realizace prodloužení zastřešení a kolaudace” |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„realizace stavby” |
2022 - 2023 | 500 | Vlastní + externí | |
„Rekonstrukce zázemí u hřiště” |
2021 - 2023 | 200 | Vlastní + externí | |
Zázemí u hřiště na házenou, tzv. kabiny, potřebují dokončit rekonstrukci sociálního zařízení, včetně instalace ČOV a je potřeba opravit střechu. |
„Vybudování míst pro třídění odpadu” |
2021 - 2023 | 150 | Vlastní + externí | |
V obci jsou dvě místa pro sběr tříděného odpadu. je potřeba počet míst rozšířit alespoň o jedno a zároveň všechny místa vytvořit tak, aby byly dobře dostupná - vytvořit zpevněnou plochu, oplocení a bezbariérový přístup. |
Za realizaci tohoto plánu jsou odpovědní zastupitelé a zvolené vedení obce (starosta/ka, místostarosta/ka). Každých 6 měsíců se zastupitelstvo sejde k hodnocení plánu, jednou za rok bude zastupitelstvo informovat občany o plnění zadaných cílů a opatření. Tento program rozvoje obce se bude aktualizovat dle potřeby, nejpozději však 6 měsíců před uplynutím jeho doby trvání, která je 5 let od data schválení zastupiteli.